Resolución de aprobación 12949 del 23 de septiembre de 2013

Licenciado en lenguas extranjeras o profesionales en otra disciplina que se desempeñen en la enseñanza del inglés y garanticen competencia comunicativa en el dominio del idioma inglés mínimo en el nivel B2 del Marco Común Europeo.

Assessment and Evaluation

Categoría: Didáctica Específica
Sumario:

This course provides participating teachers with opportunities for the acquisition and updating of the main evaluation, assessment and testing concepts and procedures, and for the development of practical working knowledge of these in second and foreign language classrooms and programs. As reflective and informed developers and judges of language evaluations, the teachers will be prepared to improve language evaluation at their workplaces by applying the knowledge gained so that evaluation practices will indeed reveal congruence among national requirements, institutional purposes, program and course goals, teaching strategies, and student abilities. The main axes of the course are: what, what for, how, and when to evaluate.

Additionally, in order to understand the changes in focus, view and appearance of evaluations, an overview of practices and tendencies will be studied. Some concepts of language will be revisited in order to better approach the definition of the construct that is to be evaluated.  The main types (summative and formative) and forms (traditional and alternative) of evaluation will be studied.  Major emphasis will be given to the qualities required for useful evaluations [the different kinds of validity (construct, content, systemic, and consequential), trustworthiness (or reliability), transparency, authenticity, interactiveness, practicality]; and to the principles (democracy and fairness) needed in evaluation practices in general.

Fecha de inicio:  Martes, 18 Octubre 2016
Temario: 10